ابزار مورد استفاده، پرسشنامه تفکر انتقادی دانش آموزان می باشد که توسط رحایی (۱۳۹۳) ساخته شده است. این پرسشنامه بر مبنای مدل تفکر انتقادی کالیفرنیا و بر اساس طیف پنج تایی لیکرت ساخته شده است و دارای پنج مولفه؛ تحلیل (تفسیر)، ارزشیابی، استنباط، استدلال قیاسی و استدلال استنباطی می باشد. این پرسشنامه همچنین دارای ۲۶ گویه است.
هدف | بررسی سنجش میزان تفکر انتقادی در میان دانش آموزان |
تعداد گویه ها | ۲۶ |
سال انتشار | ۱۳۹۳ |
مؤلفه ها |
پنج مولفه (تفسیر، ارزشیابی، استنباط، استدلال قیاسی و استدلال استنباطی) |
سوالات مربوط به هر مؤلفه | مشخص شده است |
روایی و پایایی | دارد |
تعاریف مفهومی و عملیاتی متغیرها | دارد |
منبع | دارد |
فرمت فایل | word |